بازاریابی عصبی (Neuro Marketing)
وبلاگ دکتر سحر حسینی خواه
علمی، پژوهشی، آموزشی، مدیریتی و دانشگاهی

 

برای شرکت ها و فروشندگان کنترل و ثبت کالاهایی که می خریم آسان می باشد اما دانستن این که چرا و به چه دلیل این کالاها را می خریم آسان نیست. باراریابی عصبی به ما کمک می کند بدانیم چرا برخی از کالاها و محصولات را به برخی دیگر ترجیح می دهیم. بازاریابی عصبی از دو علم عصب شناسی و بازاریابی بهره میگیرد تا به درک عملکرد بهتر مغز کمک کند و بازاریابی و فروش را گسترش دهد.

 هر کدام از ما هنگام تصمیم گیری برای خرید درگیر یک فعالیت ذهنی پیچیده می شویم که مرتبط به روح و روان می باشد. و از عقلانیت ، احساسات و استدلال برای خرید کمک می گیریم. در بسیاری از مواقع چیزی که به زبان می آوریم متفاوت از چیزی است که در مغزمان می گذرد. گاهی چیزی را به زبان می‌آوریم که  قکر می کنیم  دیگران انتظار شنیدنش را دارند.

مسئله این است که  فرایندهای تصمیم‌گیری در سطح ناخودآگاه ذهن اتفاق می‌افتد. بازاریابی عصبی این اطلاعات نامعلوم را از مغز ما استخراج  می کند بدون اینکه سؤالی از ما پرسیده شود. اینکار به کمک دستگاه هایی با نام های EEG و fMRI و ... انجام میشود که روی سر انسان نصب می گردد و می تواند از مغز انسان عکس بگیرد. با کمک این ابزارها دانشمندان و بازاریابان می توانند با بررسی عکس های مغز فردی که  مشغول تصمیم گیری برای خرید است به نطرات موثق تری دست یابند.

 

 






تاریخ: دو شنبه 10 خرداد 1395برچسب:بازاریابی, بازاریابی عصبی, (Neuro Marketing),
ارسال توسط سحر حسینی خواه